• بروزرسانی: یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
شعار روز جهانی هواشناسی در سال 2024: خط مقدم اقدام اقلیمی
حضور مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری در اداره کل هواشناسی هرمزگان
تاریخ انتشار: 1401/9/13

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری، در رأس هیأتی متشکل از کارشناسان مربوطه در اداره کل هواشناسی استان هرمزگان حضور یافته و از ظرفیت های موجود بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، صبح روز یکشنبه، مورخ سیزدهم آذر ماه، جناب آقای رادمهر، مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری هرمزگان در رأس هیأتی متشکل از کارشناسان مربوطه در اداره کل هواشناسی استان حضور یافته و با مدیر کل و معاونین این اداره کل دیدار و گفتگو نمودند.

طی این دیدار دکتر رنجبر، مدیر کل هواشناسی استان ضمن خوش آمد گویی به ایشان و همراهان به معرفی مجموعه ی تحت سرپرستی، تشریح اهداف و برنامه های سازمانی و تبیین فرآیندهای تولید داده و محصولات هواشناسی پرداختند.

حضور دکتر رنجبر، مدیرکل و هیاٌت بازدید کننده در سالن مرکز مانیتورینگ پیش بینی و بازدید از زیرساخت های ارتباطی و آشنایی با فرآیند های تولید انواع محصولات پیش بینی که از سوی مدیر کل هواشناسی استان ارائه گردید، از دیگر برنامه های این بازدید بود.

در ادامه ی این دیدار ها، ضمن حضور در ایستگاه هواشناسی سینوپتیک فرودگاهی بندرعباس، مهندس عارفی، معاون فنی، شبکه دیده بانی و مدیریت بحران به تشریح فرآیندهای سنجش و پایش متغیرهای جوی و همچنین معرفی شبکه دید بانی جهانی و نحوه ی تولید داده و تهیه ی گزارشات جوی و مشارکت ایستگاه های هواشناسی کشور و به طور خاص ایستگاه های هواشناسی سینوپتیک استان هرمزگان  در تهیه و تبادل داده های جوی براساس ضوابط و دستورالعمل های بین المللی پرداختند.

بازدید از ادوات ، اتاق دید بانی و اتاق گاز و نحوه ی انجام پایش سطوح فوقانی جو و تولید داده در لایه های مختلف جوی از دیگر برنامه های این بازدید بود.

درپایان مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، ضمن اظهار رضایت از عملکرد مجموعه ی هواشناسی و تاٌکید بر تلاش درراستای گسترش روابط، برای مدیریت و کارکنان این اداره کل آرزوی توفیق و سلامت نمودند.

1000 کاراکتر باقیمانده